MarcoPeus wrote:En v.w.b. d.a.f., Daar rammelt het aan alle kanten. Ik ben ooit in mijn ondergoed gezet door ene Riksy (met opzet fout geschreven om zoekopdrachten te misleiden) en als je dan aangeeft dat je weg bent ben IK de boeman die zich niet aan de regels houdt. Ze hebben u niet eens meer een moderator en de eigenaar (ene Richard de Leeuw) die anoniem is/blijft. De reden dat ik toen een grote bek kreeg wordt nu veelvuldig getreden door verkopers en daar wordt niks meer van gezegd.
Even gelezen op d.a.f.:
Persoonlijk zou ik veel 'eendagsvlieg-accounts' willen opruimen. En dat moderators aan bezitters van te moderne leeuwen laten weten dat dit forum niet de beste plek is om hun topic te bespreken.
Gr, EJ
Je bent dus gewoon niet welkom als je b.v. een 405/406 hebt?? Ik zou eens opperen als ik nog actief lid was in dat forum dat moderatoren minimaal zelf een Peugeot moeten hebben en minimaal 1 maal per week actief moeten zijn. Overigens reageerde Risky wel weer in dat topic.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Persoonlijk zou ik veel 'eendagsvlieg-accounts' willen opruimen. En dat moderators aan bezitters van te moderne leeuwen laten weten dat dit forum niet de beste plek is om hun topic te bespreken.
Gr, EJ
Je bent dus gewoon niet welkom als je b.v. een 405/406 hebt?? Ik zou eens opperen als ik nog actief lid was in dat forum dat moderatoren minimaal zelf een Peugeot moeten hebben en minimaal 1 maal per week actief moeten zijn. Overigens reageerde Riksy wel weer in dat topic.
EJ heeft zelf een 405 maar ik heb wel opgemerkt dat er veel posten zijn van mensen die een dingetje hebben met hun 508, 3008, 2008 enz. Botweg hun probleem neer poten en vervolgens nooit meer op het forum inloggen.
Ik klik zelf nog iedere week meermalen het forum van de Peugeot405club aan; bestaat nog maar wordt niet echt meer wat mee gedaan maar als ik daar kijk hoeveel mensen er ooit een account hebben aangemaakt en vervolgens na een berichtje nooit meer terug zijn gekomen dan is dat best enorm veel. Zou het hier anders zijn? Gelukkig komen we door het woord klassiek in de naam geen snelle oplossingzoekers met moderne auto's tegen.
Hier, op dit forum, is het anders. Ik heb zelf vrij weinig één-posts-accounts zien voorbij komen.
Ook vrijwel geen berichten over moderne Peugeots.
Verder blijft hiereen “harde kern” met kwalitatief goede topics, en zijn de eigenaar en beheerders bekend en aanspreekbaar
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
De 405 heeft haar eerste kleine glitsch sinds ik haar heb (nu 10+ jaar).
Vorige week viel mij al eens op dat het motor toerental zo laag werd als je op een kruispunt aankwam dat hij bijna afsloeg en dat gebeurde dus ook de dag erna. Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken maar gisteren gebeurde het weer en hij sloeg dus ook af, was niet meer aan te krijgen ook. Startmotor gaat wel rond maar verder nada.
Parkeerplaats opgeduwd en verdomd na die 20 meter duwen startte ze weer en reed ze zonder noemenswaardige problemen.
Bij de werkplaats heb ik de stappenmotor verwijderd en schoon gemaakt zoals ook het gat waar deze in zit.
De auto startte zoals verwacht en reed weer............. 500m en sloeg toen weer af en was niet aan de gang te krijgen.
Wederom een parking opgezocht en nog maar eens gestart maar helaas.
Met de op dit forum aangeboden camper zijn we toen maar verder gereden en hebben de 405 achtergelaten.
Enkele uren laten weer opgehaald en ze startte dus weer. Het stationaire toerental is echter erg onregelmatig en als je de motor naar 1500-2000 toeren brengt en het gas los laat zakt t zo ver terug dat hij wil afslaan.
Heeft iemand ideeën? Zit ik in de buurt met mijn stappenmotor? Zou ik de accuklem eens een uurtje los moeten gooien om de ECU te resetten?
Stappenmotor van de 306 eens omzetten?
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
We zijn weer enkele maanden verder met de GRX, de problemen met de benzinepomp bleken niet aan de benzine pomp te liggen maar aan het aftermarket start blokkeer systeem. Dat dus uitgebouwd en gefixt. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Wel had ik in het verleden eens de benzineslangen onder de motorkap laten vervangen. Die bleken na 2-3 jaar alweer verrot te zijn, zo erg dat ze weer lekten. 5 uur voor onze vakantie heb ik die vervangen door slangen die ik even snel kon halen. Omdat het niet de beste kwaliteit was heb ik Ethanol bestendige slang besteld en die er op gezet.
De goedkope slangen bleken er beter uit te zien dan de "High Quality" die er eerst op gezet was. Nu zit er echter slang op die nog beter zouden moeten zijn.
Ondertussen heeft de GRX weer een ritje Amsterdam Schiphol gemaakt, een ritje Winterberg en 5.000km lokaal verkeer. Komende voorjaar gaat ze een lange rit maken richting Rimini en nog enkele malen naar Dusseldorf en Keulen. Gooooo 405!!!! Inmiddels staat de Km stand bijna op 260.000 en stil going strong. Op naar de 3 ton!
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
MarcoPeus wrote:We zijn weer enkele maanden verder met de GRX, de problemen met de benzinepomp bleken niet aan de benzine pomp te liggen maar aan het aftermarket start blokkeer systeem. Dat dus uitgebouwd en gefixt. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Wel had ik in het verleden eens de benzineslangen onder de motorkap laten vervangen. Die bleken na 2-3 jaar alweer verrot te zijn, zo erg dat ze weer lekten. 5 uur voor onze vakantie heb ik die vervangen door slangen die ik even snel kon halen. Omdat het niet de beste kwaliteit was heb ik Ethanol bestendige slang besteld en die er op gezet.
De goedkope slangen bleken er beter uit te zien dan de "High Quality" die er eerst op gezet was. Nu zit er echter slang op die nog beter zouden moeten zijn.
Ondertussen heeft de GRX weer een ritje Amsterdam Schiphol gemaakt, een ritje Winterberg en 5.000km lokaal verkeer. Komende voorjaar gaat ze een lange rit maken richting Rimini en nog enkele malen naar Dusseldorf en Keulen. Gooooo 405!!!! Inmiddels staat de Km stand bijna op 260.000 en stil going strong. Op naar de 3 ton!
Lang leve de milieu-lobby , ethanol benzine.
Rubbers lossen op of verharden, leidingen, sproeiers en injectoren verstoppen.
Auto's branden nogal eens af door verweerde brandstof slangen.