Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

ja, een 604 van een jaar of vijf oud kocht je toen denk ik voor 1000 gulden of zo ?
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

In 1973 kocht mijn vader een 10 jaar oude Mercedes 220SE (W111) voor honderd gulden.

Een auto schreef vroeger best wel snel af.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Vroeger roestte de auto,s gewoonweg sneller en Mercedes was zeker geen uitzondering en als je toen ook gewoon de auto gebruikte waar hij voor bedoelt was dan was er na 10 jaar al niet zo veel meer van over en vanwege geen apk kon je met en rotte bak toch nog wel een poosje rijden.
Nu zijn de auto,s wat roest over het algemeen toch wel een stuk beter en worden er uiteraard ook beter tegen behandeld .
Er rijden nu toch nog redelijk wat auto,s van meer dan 15 jaar oud rond en gewone gebruiks auto,s van meer dan 20 jaar oud zijn er ook nog wel .
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by MarcoPeus »

Men roept altijd dat Alfa's roestten in de folder en peugeots roestbakken waren maar ALLE auto's roestten toen. Ik heb eens een Car SOS aflevering gezien met een Porsche 911 cabrio er in. Dat ding brak bijna doormidden. Een Audi Quattro in dezelfde show, ook kaafrot, enz enz.
Ze roestten allemaal. Alleen zijn de marketing afdelingen van die voornoemde merken veel beter in het geven van een testosteron gevoel bij die duitse troep.
Vroeger waren het de Franse auto's die men wilde in Afrika en het midden oosten. Waarom? Omdat ze onverwoestbaar waren. Nu zijn het de Japanners die men wil. In Afrika rijdt alleen de dictator met een Mercedes. :lol:
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

aixpeugeot wrote: 09 Jul 2020, 23:51 ja, een 604 van een jaar of vijf oud kocht je toen denk ik voor 1000 gulden of zo ?
Poeh.. fl. 1000.. Heb nog ergens een Peugeot prijslijstje uit 1979 liggen. Moet 't even opzoeken, maar meen dat de P604 toen vanaf fl. 38.000 deed.. Dat ging lekker dan.. vijf jaren was destijds wel een lange tijd bij dagelijks gebruik, tenzij de auto van een oudje was en veel binnen stond, weinig km. Voor fl. 1000 kocht je mogelijk ook een roestig wrak. In 1990 was ik in de gelegenheid 'n gave 604 GTI (1985) te kopen voor fl. 6.000 particulier. Helaas toen niet gedaan :(
maar ook dat was dan een fikse afschrijving, want de de GTI was nieuw blijkbaar een stuk duurder. In € uitgedrukt: https://www.autowereld.nl/info/peugeot/ ... tails.html
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 09 Jul 2020, 23:51 ja, een 604 van een jaar of vijf oud kocht je toen denk ik voor 1000 gulden of zo ?
Begin jaren tachtig kocht ik Ti aut. van drie jaar voor drie duizend gulden.
Met 120.000 km op de teller. En netjes onderhouden, netjes van uiterlijk.
Bij een Honda dealer. De wagen stond acht maanden te koop, als gebaar kreeg ik er vier XAS banden bij cadeau, omgelegd en wel.
En dat heb ik door de jaren heen zo ook gedaan, drie/ vier jaar oud, latere waren GTI's, nooit een STI gehad.
Als het kon, zou ik het zo weer doen, net gebruikt, maar niet versleten.
Dol enthausiast ben ik op de vlotte afschrijving geworden. ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

inmiddels is ie roestig ja :( uuuuh kafrot.
mijn ouders hebben van 79 tot 93 in de 604 gereden. een keer door schade in die jaren eigenlijk helemaal gerestaureerd omstreeks 87. ook is de orginele motor toen een keer vervangen door die andere 604 die mijn vader er toen bij had gekocht. 2e keer koppakking kapot. de 1e keer is kapot gegaan door het afbreken van het plastic van de radiateur waar de dop op zat. gebeurd door een monteur toen :oops:
nog steeds in mijn bezit, maar loopt op het moment helemaal niet meer. binnenkort maar eens lpg inbouwen.
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 28 May 2020, 21:14 Als je een infra-rood thermometerje hebt (voor weinig bij Ali- Ex enz) kun je redelijk betrouwbaar de temp controleren, van de koppen, de radiateur,
heb 'n sensor aangeschaft. Wat is nu de ideale en max. te meten temp. voor het motorblok/koppen/radiator etc.?
en de afstand t.o.v. te meten oppervlakte?
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Van diesel weet ik niet (veel), maar koelwater op temperatuur is 80/ 90 graden.
De bussen worden wel heter, hoe je dat meet, zou ik niet weten.
Uitlaatspruitstuk meten is een aardige, die zouden ongeveer vergelijkbaar warm moeten zijn.
Kun je hier wat mee :?: Een beetje er mee spelen maar.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 28 Jul 2020, 10:11 Kun je hier wat mee :?: Een beetje er mee spelen maar.
'speule.. dat gaat lukken.. :)
Merci
Post Reply