Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, twee nieuwe lagers heb ik al binnen, en de stofhoesjes voor de stuurkogels heb ik ook al binnen, nu nog het vet vinden voor in het stuurhuis, maar dat lukt mij denk ik ook wel :D :D :D ik hou je op de hoogte, waar ben je druk mee?je schreef een/tweetje, fijne avond nog, groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 08 Jun 2022, 19:09 Hoi Paull, waar ben je druk mee?je schreef een/tweetje, fijne avond nog, groetjes daar.
Oei, Daar vraag je wat. Vanaf half december vorig jaar ben ik bezig geweest met onze antraciet grijs GTI '85 aut.
Kleppenhuis revisie met lager vernieuwen in het stuurhuis zelf.
Remdrukrevisie met nieuw rubberen afdichtingen en een bronzen, nieuw gedraaide bus.
Een stukje bodemrevisie, lokaal een stukje nieuw ingelast stukje, in de buurt van een wielbak voor de reserve band.
Sapjes en filters vernieuwd, uitlaat vernieuwd, na de eerste pot. Deze is nog goed genoeg voor jaren.
De auto rijd inmiddels weer prima, met nog drie jaar CT, is APK.
Nu 'hangt' onze licht blauwe TI '79 5 bak in de brug.
Voor een van voor naar achteren uitlaat, achter twee pijpje uit één pot.
Bodemwerk ook, dat al na 43 jaar nodig :!:
En ook alle sapjes en filters gedaan. Plus nog een paar voorkomende werkzaamheden.
Dit jaar twee van onze LPG auto's goed gekeurd gekregen, ook de gasdampfer :P .
Zo zijn nu alle drie de LPG gestookte P604's voor het eerst CT goed gekeurd.
Weer een zorg minder. Een een paar andere benzine gestookte auto's ook inmiddels.
Geen tijd te verlummelen, zo zie je maar, genoeg te doen.
Inmiddels druk aan het plannen, wat met de rest van dit jaar te doen...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull, echt een bezig bijtje zo te horen, maar altijd leuk om te horen dat er weer een paar apk klaar zijn, een zorg minder dus, ik heb vorig jaar nog een komplete set, uitlaat van voor tot achter weten te scoren, het begint echt schaars te worden, over een paar weken nog een set achter dempers halen. met een paar buizen, de enkele dempers achter bedoel ik,de dubbele pijpjes zijn al niet meer te krijgen hier in nederland, maar ik blijf zoeken, krijg ook nog een vlotterbuis voor in de tank, nieuw, en een rechter koker,nieuw, die ik er in moet lassen, die zijn maar tot onder de A stijl, dus de rest maar zelf kloppen en maken, hier dan ook nog een bezig bijtje, fijne avond nog, groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 12 Jun 2022, 21:57 hoi Paull, echt een bezig bijtje zo te horen, maar altijd leuk om te horen dat er weer een paar apk klaar zijn, een zorg minder dus, ik heb vorig jaar nog een komplete set, uitlaat van voor tot achter weten te scoren, het begint echt schaars te worden, over een paar weken nog een set achter dempers halen. met een paar buizen, de enkele dempers achter bedoel ik,de dubbele pijpjes zijn al niet meer te krijgen hier in nederland, maar ik blijf zoeken, krijg ook nog een vlotterbuis voor in de tank, nieuw, en een rechter koker,nieuw, die ik er in moet lassen, die zijn maar tot onder de A stijl, dus de rest maar zelf kloppen en maken, hier dan ook nog een bezig bijtje, fijne avond nog, groetjes daar.
Altijd handig een paar reserve onderdelen. Zonder rijdt de auto niet.
Nu lijkt het net, of ik niet anders doe, dan aan auto's werken.
Dat is een begrijpelijke vergissing. Ik doe wel meer.
En met één tweetje bedoel ik dat er verder niemand in dit onderwerp participeert.
Attachments
IMG_3369.jpg
IMG_3369.jpg (134 KiB) Viewed 1846 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,wat is dat voor een motorfiets? ik hou het bij 604 heb ik al meer als genoeg werk mee, zo te zien is het wel een zware motor, op de kap staat z1300, maak is een hele foto van de motorfiets,heb je die daar gekocht of uit nederland mee genomen?groetjes willy en een fijn weekend.
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by michael »

Z1300 kawa.....das het echte werk.
Ik had ooit de Z900 , was al bloed snel, maar stuurde gewoon klote.
Maar ik heb al 35 jaar een BMW R51/3 van 1954, staat in huis te pronken. In de schuur nog een 51/3 , een Honda C70 cub en een XT500 ook een icoon.
Die Honda daar zegt iedereen van , goh wat uniek, haha er zijn er 100 miljoen !!! van gemaakt.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Ja, een fiets ;) . Ben begonnen met een Suzoefie :D GT750, theepot tweetackt drie cilinder, zo van de racefiets, op de motor gesprongen.
In 1978 is dat geweest. Daarna een Suzuki GS 750 en een GS1000. Deze trok als een electrolock en stuurde als een mes door de zachte boter.
Fijne fiets zeg maar. Ergens rond 1982 een Dukkie bij gekocht, voor beter en meer te kunnen vervoeren.
Na vijf maanden, Dukkie de deur uit en Volvo 142 erin. Opgevolgd door Volvo 244.
En nog steeds samen met de GS1000.
Op enig moment in 1984 ben ik overvallen door een 'vlaag van wijsheid' en heb de fiets en de Volvo verkocht.
Want tegen een P604 Ti aut '80 aangelopen. Dat leek wel leuk, voor een halfjaar ofzo.
Hoe dat gelopen is, wel die rijdt ik (wij) nog steeds.
En het motorrijden begon weer 'te kriebelen'. En deze dappere stapper in 1992 aangeschaft.
Er is wel iets aan veranderd, de carbs eraf en een trottlebodie met zes injektoren erop.
Injectie dus. En een beetje gevaarlijk geworden, nu trekt ze bijna de armen van je lichaam ;) .
Het leven is niet zonder risico's, af en toe het luie zweet eruit rijden, als ik even de tijd ervoor kan vinden.
En het niet te snoeiheet is, zaterdag 45 graden in de schaduw gemeten, met een forse zuiden wind. Heet dus.
Hier is de hele fiets te zien, o.a. Toch weer 'on topic'.
Attachments
IMG_0227.jpg
IMG_0227.jpg (192.57 KiB) Viewed 1761 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

michael wrote: 19 Jun 2022, 13:35 Z1300 kawa.....das het echte werk.
Ik had ooit de Z900 , was al bloed snel, maar stuurde gewoon klote.
Maar ik heb al 35 jaar een BMW R51/3 van 1954, staat in huis te pronken. In de schuur nog een 51/3 , een Honda C70 cub en een XT500 ook een icoon.
Die Honda daar zegt iedereen van , goh wat uniek, haha er zijn er 100 miljoen !!! van gemaakt.
Leuk Michael, de BMW ken ik, Honda C70 nog niet.
Kun je de tijd vinden voor af en toe een ritje 'in de buurt'?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by michael »

Met 15 klassiekers, 4 Ha land, vrouw met een winkel , ezels schapen honden katten en een druk sociaal leven....haha
En dan de schuur/werkplaats/garage die afbrand is en weer gebouwd moet worden.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

michael wrote: 20 Jun 2022, 15:00 Met 15 klassiekers, 4 Ha land, vrouw met een winkel , ezels schapen honden katten en een druk sociaal leven....haha
En dan de schuur/werkplaats/garage die afbrand is en weer gebouwd moet worden.
Heel herkenbaar, altijd iets te doen. 'Vrouw met winkel' heb je geen kind aan ;)
En schapen en ezels (kunnen) werken voor je :)
Ken je de oorzaak van de brand?
Het nadeel van een motorfiets rijden is heb ik gemerkt, als je er een uur op zit, kun je een uur lang niets anders meer doen.
Rondje 'om de kerk' is in ons geval niet zo ver weg en zo weer thuis :P
Attachments
IMG_0224.jpg
IMG_0224.jpg (143.82 KiB) Viewed 1721 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply