Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi paull en paulla, ik heb een paar remdrukverdelers liggen als reserve, en ook voor het stuurhuis, ooit een keer gekocht, heb nu net weer een paar deurrubbers nieuw binnen gekregen, die aan de deur zitten, en een rubber voor onder de deur, achter de chrome strip, origineel in de peugeot zak, ben er dag en nacht mee bezig, maar het is een uit de hand gelopen hobby geworden,zou ik maar zeggen, maar leuk dat je de blauwe 604 op gas,dat je daar weer mee bezig bent, het gaat jou wel lukken, jij bent ook een Echte 604 liefhebber,succes er mee, ik moet snel leren hier foto,s te plaatsen.we horen weer snel van jullie, hoe is het met de nieuwe werkplaats, schiet het al op?.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Joos, op het moment ben ik met het kleppenhuis en de remdrukregelaar aan het stoeien.
Het ronsel van het kleppenhuis raakt gecorrodeert en snoept daardoor de keerring op.

Voor de remdrukverdeler geldt ongeveer hetzelfde, het busje waar het werkzuigertje in beweegt, corrodeert (is van een aluminium met hard laagje) en wordt lek.

Het ronsel wordt van een roestvrij stalen bus voorzien, het alu-busje laat ik van brons namaken.
En zo moet het weer jaren meekunnen.

Dapper dat je nu 605 en 607 plus 406 coupé is de collectie hebt omarmt.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 13 Apr 2022, 17:53 hoi paull en paulla, ik heb een paar remdrukverdelers liggen als reserve, en ook voor het stuurhuis, ooit een keer gekocht, heb nu net weer een paar deurrubbers nieuw binnen gekregen, die aan de deur zitten, en een rubber voor onder de deur, achter de chrome strip, origineel in de peugeot zak, ben er dag en nacht mee bezig, maar het is een uit de hand gelopen hobby geworden,zou ik maar zeggen, maar leuk dat je de blauwe 604 op gas,dat je daar weer mee bezig bent, het gaat jou wel lukken, jij bent ook een Echte 604 liefhebber,succes er mee, ik moet snel leren hier foto,s te plaatsen.we horen weer snel van jullie, hoe is het met de nieuwe werkplaats, schiet het al op?.
Hoi Willy,
Vandaag heb ik twee gereviseerde ronsels op kunnen halen bij een draaierij.
Nu met een RVS bovenkant, het origineel had te zware corrosiesporen, dat zelfs polijsten niet meer werkt.
Met hevige lekkage toe gevolg.
En dat gold inmiddels ook voor de remdrukverdeler. In 2009 gereviseerd, maar nu niet te redden, zonder een nieuw gedraaid bronzen busje.
Het orgineel is van aluminium met een onbeduidend laagje coting. En dat 'rot' helemaal stuk, zelfs met jaarlijks doorspoelen van remvloeistof.
De revisie rubbersetjes heb ik recent nog in Nederland kunnen bestellen, kompleet met V-ring, twee O-ringen en de rubberen afdicht kap.
De volgende verrassing, waar aan gewerkt gaat worden is dat het achteruit rijlicht niet wil branden.
Dit is de derde P604 met ZF-bak met deze storing. Meestal de bakschakelaar, maar niet altijd.
TomPoes verzin een list.
De plaatjes staan in verkeerde volgorde. Zo gaat dat.
LPG wordt in Frankrijk als tweede brandstof beschouwd, emissie wordt dan ook alleen op benzine gemeten.
LPG installatie wordt wel getest op werking en op lekkage en nummers, ook de tank wordt aandachtig bekeken.
Als de benzine installatie niet (meer) werkt, is dat dan jammer, geen CT- bewijs mogelijk.

De nieuwe werkplaats is nu vol operationeel, een klein detail verdient nog eens aandacht.
Dat heeft al met al drie jaar geduurd, ook door C******, je snapt het wel.
Ook is het een on interessant bouwstukje voor de lokale aannemers, daarom zelf véél gedaan.
Attachments
IMG_3082.jpg
IMG_3082.jpg (208.8 KiB) Viewed 2143 times
IMG_3079.jpg
IMG_3079.jpg (183.66 KiB) Viewed 2143 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hallo ziet er weer heel netjes uit, en gaat ook weer goed werken denk ik, succes er mee. wat de ZF bak betreft, hoor ik graag van jou, ik heb ook het zelfde probleem, met een sti die ik al jaren heb staan, die heb je wel eens gezien op het andere forum, al jaren geleden waar ik mee bezig was, brons kleurig, de achteruit rij lichten doen het ook niet, dacht ook dat het de schakelaar op de bak niet goed was, maar die is goed, hoor graag wat het probleem is van jou,als je er aan begint, succes met het keuren van de 604 op gas, groetjes daar, en fijne paasdagen.
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by michael »

We zijn ook twee stuurhuizen aan t opknappen, 1 reserve voor een van de TI 's en 1 onder de cabrio van Joost.
Waar haal jij de 4 ringen en de 2 keeringen ?

Michael
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Michael, je kunt ze nog kopen op Ebay,peugeot 604,ik kijk daar nog regelmatig voor nieuwe onderdelen voor de peugeot 604, succes met de stuurhuizen, je kunt het ook proberen bij de PCN peugeot Club Nederland in Maasbommel als je lid bent.
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by michael »

wat voor ringen heb jij gebruikt ? viton ?
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

michael wrote: 17 Apr 2022, 10:09 We zijn ook twee stuurhuizen aan t opknappen, 1 reserve voor een van de TI 's en 1 onder de cabrio van Joost.
Waar haal jij de 4 ringen en de 2 keeringen ?

Michael
Dag Michael,
Ooit, in het recente verleden kon je via de Peugeot dealer nog revisie setjes kopen voor de kleppenhuizen.
Deze passen, tot nu toe, op geen enkel van mijn kleppenhuizen.
Via TealMax heb ik drie setjes kunnen kopen, met de vier vierkante rubberringen. Past op geen van de kleppenhuizen van 1984 en 1985 modellen.
En zouden er wel voor bedoeld zijn.
In de Peugeot setjes zit geen vier vierkante rubberen ring, wel een beetje remmenvet, in de TealMax zit geen remmenvet, maar wel weer de vierkante, maar, voor mijn kleppenhuizen, veel te kleine vierkante ringen ringen.
Zelf heb ik nog niet de vier vierkante ringen (hoeven) vervangen.
Op de plaatjes zie je de bovenmaat, en ook onder, weet ik inmiddels,kan de ondermaat ook zijn 28x40x7, dat is voor bj 1979.
De bovenbuiten maat van het kleppenhuis is net iets ruimer dan de keerring is, dat los ik met succes op met locklite, en lijm de keerring erin.
Is altijd goed gelukt, let op, niet te veel lijm, dan verlijmt het rollenlager. Goed vetvrij maken.
Kies voor dubbel lippen keerringen, kost niet meer, in de handel kost een keerring, gemiddeld twee of drie Euro.
Vergeet niet, goed te kijken naar het ronsel, soms is het te polijsten, maar soms zijn de corrosie sporen te diep.
En is een vakman/ draaier nodig, om een RVS bus te draaien en over het ronsel te krimpen.
De Keerringen zijn van Viton.
Volgens mij raken de reerringen defect, doordat de corrosiesporen de reerringen stuk schuren, met lekkage tot gevolg.

Het is een beetje zoeken, passen en aanpassen.
Wellicht heb je daar schik in, ik wel.
Attachments
IMG_3141.jpg
IMG_3141.jpg (213.51 KiB) Viewed 2054 times
IMG_3142-1.jpg
IMG_3142-1.jpg (223.63 KiB) Viewed 2054 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 16 Apr 2022, 20:06 hallo ziet er weer heel netjes uit, en gaat ook weer goed werken denk ik, succes er mee. wat de ZF bak betreft, hoor ik graag van jou, ik heb ook het zelfde probleem, met een sti die ik al jaren heb staan, die heb je wel eens gezien op het andere forum, al jaren geleden waar ik mee bezig was, brons kleurig, de achteruit rij lichten doen het ook niet, dacht ook dat het de schakelaar op de bak niet goed was, maar die is goed, hoor graag wat het probleem is van jou,als je er aan begint, succes met het keuren van de 604 op gas, groetjes daar, en fijne paasdagen.
Hoi Willy,
Eén maal bleek het de connector onder het lucht filter, met zes kontakten, te zijn, kontaktcorrosie, één maal de bakschakelaar zelf.
Weet je waar de bakschakelaar voor 3HP22 nog leverbaar is?

Nu is het een vette sluiting na F2, tweede zekering in de zekeringenkast.
Dat is wel een zoekplaatje, met geldige APK naar Frankrijk gehaald, ongeveer tot april vorig jaar gebruikt en stilgezet vanwege stuurhuis lekkage.
En nu dan geen achteruit rijlicht, geen remlicht en geen toerenteller.
Ik ben nu zover dan het complete dachboard er uit moet, klokkenwerk is er al uit.
De Peugeot garagedocumentatie, die is verre van duidelijk.
Een verklarende lijst met aansluitingen vanaf F2 is bijzonder sumier, verre van duidelijk en compleet.
Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull, ik heb de schakelaars wel is voorbij zien komen op Ebay, dan zoek ik op de france Ebay onder Peugeot 604 Onderdelen, ik kijk er regel matig op, ik kan ook wel is na vragen bij ons in nederland bij de PCN, moet ik wel het onderdeel nummer hebben, heb jij die voor mij, kan ik altijd kijken voor je,afgelopen zaterdag nog een NOS voor bumper gekocht voor 25 euro bij de PCN met twee gaatjes er in, met een klein uitsparinkje in het gaatje voor de koplamp sproeiers, is denk ik een bumper uit zwitserland, maar wel nieuw, ben nu met de aandrijf assen bezig om de nieuwe hoezen te vervangen, nog nooit gedaan, maar een leuke klus om te doen, je moet er wel geduld mee hebben, maar dat heb ik wel, hoop dat je de schakelaar vindt,anders hoor ik het wel van je,succes verder met de 604.gr willy.
Post Reply