Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

ziet er goed uit. mooie staalcontructie.
hoe groot is die ruimte ? hoogte heb je wel voldoende zo te zien.

ik heb op dit moment een ruimte van ongeveer 10,5 bij 4,5. maar dat is me toch af en toe net wat klein met alles wat er zo instaat.
maar helaas moet ik ook op zoek naar wat anders. wil uiteraard wel iets groters met meer ruimte. maar het aanbod is minimaal...
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Joos,
De ruimte is, ongeveer, 4,5 bij 8 meter vloeroppervlak.
Goothoogte drie en een halve meter, locaal wettelijk maximum en nokhoogte vier en een halve meter ook wettelijk maximum.
In een ideale wereld is ruimte, tijd en middelen onbeperkt. In de reële wereld doen we het met iets minder.
Wij zijn er blij mee, droog kunnen werken met een hefbrug als bonus.

De twee koloms brug heeft kolommen van 3,85 meter en dat past nét onder het dak.
Je kunt zien, dat de vloer vrij is van de verbinding tussen de kolommen, die loopt bovenlangs.
Enig zoek en rekenwerk is nodig geweest voor de juiste keuze voor de brug en de preciese plaatsing.

Overigens is de brug tot in de tuin geleverd, de laatste twintig meter is met handkracht in het atlier gebracht.
En overeind gezet. Een kolom weegt ruim driehonderdvijftig kilo, ook wel 'een dingetje'.
Al met al best veel werk geweest. Ik wilde beslist de sleutelruimte dit keer op eigen terrein.
En nix huren/ kopen. Gelukkig maar, afgelopen twee jaar om de haverklap een reisverbod meegemaakt,
behalve binnen een straal van 1000 meter boodschappen doen.

In de hangar heb ik een schaarbrug geplaatst, voor kleine kortdurende klusjes.
Als de brug in de vloer gezakt is, kunnen de auto's er nog uit, anders niet. Niet geschikt voor langere r(o)estoraties.
Altijd weer die keuzes, het is me wat.
Beantwoordt dit je vraag?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Om te vieren dat dit topic 104445 keer bekeken is, een plaatje van de tellerstand op dit moment van onze licht blauwe P604 Ti '79 5bak. (nog wel) :P
Altijd leuk om iets te vieren, zeker in deze dynamische tijd.
Attachments
IMG_2846.jpg
IMG_2846.jpg (136.42 KiB) Viewed 2604 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Deze week is de wind uit het zuiden geweest.
Saharawind zeg maar. De goedkoopste wijze van transport.
Met het volgende resultaat. Gratis Sahara stof/ zand.

De kilometerstand stijgt niet zo snel als het aantal bezoekers/ keer bekeken.
Deels doordat wij de auto niet meer dagelijks nodig hebben.
En voor korte ritjes kunnen we een Super Cinq ( kennen wij in N.L. als een Renault 5) of een P205 benutten. Ritjes van vijf of tien minuten start je niet een P604 voor.
Attachments
IMG_2932.jpg
IMG_2932.jpg (188.7 KiB) Viewed 2363 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Drukdruk druk de laatste tijd.
De dames, na een jaar of vijf en dertig, veertig, raken incontinent.
Stuurhuis, krukas keerring aan de bakkant en zelfs de remdruk verdeler tussen de achterwielen.
Een oplossing kan een revisie zijn. Kleppenhuis wordt al jaren niet meer geleverd, net als de remdruk verdeler.
Tompoes verzin een list, vrij naar Maarten Toonder ;) .
Het gebruik van een autobrug komt nu goed van pas.
Ook de uitlaat vanaf de eerste pot is geheel vervangen.
En wat bodemwerk is nu ook gedaan, de laatste keer is dat in 1997 nodig geweest.
Attachments
IMG_2889.jpg
IMG_2889.jpg (121.19 KiB) Viewed 2255 times
IMG_2965.jpg
IMG_2965.jpg (132.52 KiB) Viewed 2255 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi paul en paula, leuk om dit allemaal weer te zien, ik ben er weer, heeft lang geduurd om weer op het forum te komen, ik zie dat je het er maar druk mee hebt, om de schoon heden op de weg te houden, tussen haakjes goed bezig zou ik zeggen, tussen door heb ik wel gekeken wat je allemaal aan het doen bent met de 604,s, zelf ben ik ook druk om er een helemaal te restaureren, ben nu al twee jaar bezig,mijn dame is helemaal kaal tot de bodem toe, alle kit is er af, waarom, om dat onder de kit allemaal roest zat, en er was toe in een keer een gat gevallen onder de stoel, dus de knoop door gehakt, dan maar restaureren zit niks anders op, en blijven zoeken naar nieuwe onderdelen, al heel veel gevonden door de jaren heen, we hebben mekaar lang geleden nog een keer gesproken bij karel verhoeven in haren, onder tussen wonen jullie niet meer in nederland,zonde anders was ik wel een keer op de koffie gekomen, en samen kunnen babbelen over de 604, maar hier kunnen we nu ook babbelen, weet alleen nog niet hoe dat met foto,s er op zetten moet, maar dat komt nog wel een keer, succes met de 604,s we houden contact,als jij dat ook wildt,groetjes daar willy janssen uit grave.
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Bart-Peugeot »

Welkom (terug) Willy.

Leuk zo'n enthousiaste 604 eigenaar erbij!
In bezit van een 308 en 504.
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Bedankt Bart peugeot, ben graag terug op dit forum,een Echte 604 man in hart en nieren. :D :D :D .
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy,
Goed te lezen, dat er meer enthousiasten met een Peugeot 604 bezig zijn.
Ja, juist onder de kit doet ons roestduiveltje zich extra gelden.
Voor mij is kit dan ook een schijnoplossing, het help tegen roest niet (langdurig).
Wat is jou ervaring met stuur(kleppen) huis? en remdrukverdeler?

Op dit moment, niet letterlijk nu ben ik aan het typen, ben ik druk doende onze donkerblauwe gasdampfer APK voor te bereiden.
De standaard dingen, kleppenhuis, remdrukverdeler en wat kleinschalig bodem werk.
Het wordt de derde LPG auto om in Frankrijk aan de eerste contrôle technik te krijgen, op frans kenteken staan ze, bijna, nu allemaal.
Inmiddels nix bijzonders, behalve dan de gasdamp injectie installatie dan...
Crosses fingers zullen we maar denken.

Op de koffie is iets verder tuffen, maar weet dat je welkom bent.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

paull en paulla wrote: 12 Apr 2022, 23:58
Het wordt de derde LPG auto om in Frankrijk aan de eerste contrôle technik te krijgen, op frans kenteken staan ze, bijna, nu allemaal.
Inmiddels nix bijzonders, behalve dan de gasdamp injectie installatie dan...
ben ik eens benieuwd of dat gaat lukken. en dan doel ik op de lpg installatie met gasdamp. in nederland kijkt daar niemand naar maar ben benieuwd hoe ze dat in frankrijk gaan beoordelen. de CT keuring is ook wel iets strenger dan bij ons de apk wat ik begrepen heb.
succes alvast !
Post Reply