604 aixpeugeot

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Ja het subframe van de achterwielophanging.
Voor rest denk ik even na nog, sludge hoeft geen lekke koppakking te zijn.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

het is geen sludge wat ik bedoel. ik zal wel eens een foto proberen te maken.
ziet er wat kristalvormig uit en ook rood van kleur (de kleur ook van de koelvloeistof)

ik zie koppakkingen kosten het geld niet, ca 20 per stuk/kant
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

nou, hier een plaatje van de koppakking. het lijkt me nog mee te vallen. maar oooooit zal er toch een keer een nieuwe opmoeten. deze is zeker 42 jaar oud :mrgreen:

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 15 Jul 2020, 21:03 nou, hier een plaatje van de koppakking. het lijkt me nog mee te vallen. maar oooooit zal er toch een keer een nieuwe opmoeten. deze is zeker 42 jaar oud :mrgreen:

Image
Je kunt K-Seal bij het koelwater toevoegen.
Of Bars Leaks. Geen 'pilletje, dat corrodeert het aluminium van het blok. Ik weet, het is niet orgineel, maar je kunt de levensduur van de koppakking oprekken.
Het is tenslotte allen de 'natte kant' van de koppakking die lekt.
Heb je al eens compressie-test gedaan?
Als je besluit de koppakkingen te wisselen, rol je van het één in het ander.
Bijvoorbeeld, kleppen slijpen, draadeindjes vernieuwen van de kop voor het uitlaadspruitstuk.
Uitlaatspruitstuk vlakken, zijn altijd wat krom.
Zomaar een paar dingetjes, als je werk zoekt, altijd doen.
Maar wel grondig, anders moet het nog een keer over...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

vandaag de aanhanger erachter. was niet zo'n succes. de verlichting is regelrecht gewoon een puinhoop. bijna kermis. verlichting aan, alarmlichten aan, alleen de verlichting brandde. ik had nog even het massakontact opgeschuurd maar dit hielp dus niet. na weet ik hoeveel keer de stekker erin eruit had ik een beetje knipperlichten, en ene kant meer dan de andere. ik denk dat de stekkerdoos niet helemaal inwendig meer fris is. maar er zit ook overgangsweerstand :cry: ergens. binnenkort maar eens gaan zoeken waar nu het probleem zit. word vervolgd
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

even kleine update :

ik vind wel dat nu met rondom nieuwe blokken de 604 stukken beter remt dan voorheen. veel heb ik er nog wel niet mee gereden maar goed.
ik ben eens aan t stoeien geslagen om de benzine werkend te krijgen op de gastank. zojuist maar eens een lpg sensortje opgengebroken om er andere weerstanden in te zetten. eens kijken wat ik er wel (of niet) mee kan. ik heb in de gedachte dat de orginele vlotter tussen 0 en 180 werkt. lpg sensor werkt normaliter tussen 0 en 90 ohm. het zal er wel op neerkomen dat ik er andere weerstanden in kom te solderen.
ik heb er eens over nagedacht hoe je zonder dat ding open te maken iets van kunt maken, maar iets met weerstanden in serie of parallel gaat niet werken zover ik me kan bedenken. ik weet van mijn vroegere opel ascona dat ik er zo'n sensortje aan de benzine meter had aangesloten, en dat werkte eigenlijk goed. leeg was leeg en vol was ietsjes meer dan driekwart op het metertje.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Hoi Joos, bedoel je de benzinemeter te gebruiken als lpgmeter?
Dat gaat, met een wisselschakelaar. Ik heb er geenéén, maar een goede vriend heeft het op de auto gebouwd.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

precies. op dit moment zit er geen benzine tank meer in.
de lpg tank meter werkt nu op de lpg schakelaar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 04 Aug 2020, 12:27 precies. op dit moment zit er geen benzine tank meer in.
de lpg tank meter werkt nu op de lpg schakelaar.
Enne, wat zie je dan :?: Klopt de 'leeg'indicatie?
Dat is belangrijker dan de 'vol'indicatie'.
Werkt K-jetronics nog wel?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

paull en paulla wrote: 04 Aug 2020, 19:44
Enne, wat zie je dan :?: Klopt de 'leeg'indicatie?
Dat is belangrijker dan de 'vol'indicatie'.
Werkt K-jetronics nog wel?
ik heb nu nog tankmetertje op de lpg schakelaar, dus dat vol of leeg indicatie kan ik nog niet zeggen. ik kan natuurlijk de weerstanden aanpassen naar eigen wens. dus ik denk dat dit wel goed komt. moet nog eerst weerstanden kan regelen.
of de k-jet nog werkt ? geen idee. hoop t wel. zonder een tank is dit lastig te testen :? ik heb er toen lpg laten inbouwen en de gastank op plaats van de benzine tank gelegd. het idee is/was om er een klein benzine tankje dan ik te plaatsen, bijv 10 liter. alleen dat is nog steeds niet gebeurd :oops:
Post Reply