604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

andreti wrote:dus het kwam eigenlijk door het gaatje in de pijlstok, Harrie :D :D
yep... :roll: :roll: :mrgreen:
MarcoPeus wrote:En weer een 604 die op de weg heeft mogen rijden. Ik voelde al aan mijn water dat er iets moois op 's heers 's lands wegen reed. :mrgreen:
8-)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

jan-04 wrote:Je zou zeggen Harrie dat het dan tussen de pakking en het deksel door lekt..
De kop is supervlak, heb je misschien een oneffenheid in je klepdeksel?..
Die zal je ook wel goed bekeken hebben maar het is een vraag waard..
dat was ook mijn vermoeden, maar die was zo te zien nog dicht.
op de cilinderkop zie je de nieuwe pakking al zitten, nadat ik alles schoongemaakt had,
ingesmeerd met vloeibare pakking en de pakking er op gelegd, deksel ingesmeerd en er op.
jan-04 wrote:Wat voor pakking is het? Rubber?.
gr jan
nee, "papier" . V6 carburateur heeft stalen klepeksels met rubberen klepdekselpakking,
en alle V6 injectie motoren hebben aluminium klepdeksels met papieren pakking ( originele zijn dikker dan deze ).

@ Marco: ja ik zou er graag weer wat vaker en meer mee willen rijden. Het is altijd weer genieten. 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

604peugeot wrote:hoi Harrie.
dat heb je weer mooi voor elkaar gekregen.
maar als je in de toekomst nog een buisje zoekt voor de pijlstok
ik heb er nog wel een voor je.
lekker er mee gaan rijden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: 8-)

Woensdag 10 sept. 2014 : de 604 GTI naar mijn Peugeot-dealer gebracht voor APK.
Het aftermarket ruitesproeierpompje dat ze er vorig jaar in gezet hebben, is al weer stuk..
Eén H1 lampje v.d. vérstralers stuk, en de linksachter rem blijft aanlopen.
Dat laatste is een afkeurpunt. Vanmorgen de 604 weer opgehaald, 306 cabrio daar gelaten.
Vanmiddag de klauw los gehaald, de zuiger zit muurvast. Hoe krijg je die er uit ?

De remtang en handremkabel er af, de aftap-bak er onder, en dan met het rempedaal pompen:

PLOF : 8)

Image

remleiding los en de klauw op de werkbank ontdaan van roest.
het randje in de cilinder, tussen stofkapje en afdichtrubber ( die ronde ring ) zit in de open lucht
en gaat roesten. De zuiger komt ook op dit vlak voorbij, dus kan de zuiger daarop vastlopen, dan
komt de zuiger niet meer terug en blijft het remblok aanlopen.
De zuiger had bruine aanslag, dat ging er met staalwol heel gemakkelijk, maar belangrijker: zonder
beschading, weer af. Roestrandje uitgeschuurt. Alles supergoed schoongemaakt en de rand van de
cilinder in wiellagervet gezet, ook het 'stofkapje' ( ronde afdichtrubber aan de buitenzijde ).

Image

alles weer gemonteerd, ontlucht.
604 GTI weer naar de dealer gebracht en met de cabrio weer naar huis.
grt, Harrie

p.s. @ Marco W.: dit staat je dus nog te wachten met je vastzittende 604 rem, ook linksachter... toeval ?
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

MarcoWetzels wrote:
Harrie wrote:en de linksachter rem blijft aanlopen.
Ik wilde al zeggen: waar heb ik dat eerder gehoord. Zal ik je die van mij even brengen?
:D
ik wil die klauwen met alle plezier reviseren, dan is 2 revisiesetjes ( nwe rubbertjes ) wel verstandig.
Als jij ze demonteerd, dan moet je ook de handremkabels losnemen. Dat kan als de handrem niet te
strak staat afgesteld, zodat je de bus v.d. kabel voldoende ver uit de beugel kunt trekken, de binnenkabel
kan dan door het sleufje opzij er uit. Het oog van de hevel haken = los.
Rempdaal iets indrukt laten ( 2 á 3 cm ) ; dan loopt er geen remvloeistof uit de losgenomen leidingen.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

MarcoPeus wrote:Was maar een geintje harrie. Ik wil je niet opzadelen met werk dat ik zelf eigenlijk moet doen. Ik heb t bij de 104 ook gedaan (wel voor) dus bij de 604 zou ook moeten kunnen. Revisiesetjes zijn nog gewoon leverbaar zag ik voor 23 euro per as.
andreti wrote:heeeee aktie met de 604,

nu lekker rijden in je GTI Harrie , tis nog even mooi weer voorlopig 8)
604peugeot wrote:het zijn weer van die mooie dagen om weer eens iets aan een 604 te doen.
GOED BEZIG VRIEND.
we lezen morgen wel dat die weer apk gekeurd is,
de rest is een peuleschilletje voor jou.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
joospeugeot wrote:remmen achter moet je eigenlijk gewoon standaard bij elke 504/604/505 ff uit elkaar halen, schoonmaken op opnieuw invetten (met evt nwe rubbertjes).
+ 1
joospeugeot wrote:achter krijg je de zuigertjes er nog wel makkelijk uit. gewoon via t handremmechanisme eruit halen door door dat armpje te bewegen. dan komt er altijd wel eentje van de twee eruit.
ik zou de andere kant maar ook ff doen. anders is dat toch de volgende die straks weer vast zit :wink:
ja, doe ik ooit nog eens, rechts moet ook nog. Maar dit zijn "nieuwe" klauwen, zijn er 24 jaar geleden bij 123.ooo km nieuw op gezet :lol:
joospeugeot wrote:maar is de 604 inmiddels al gekeurd ?
ik was om 16:00 u. bij de dealer, wordt dus morgen, moet weer op de remtestbank en dan afmelden.

@ Willy: we krijgen nog een mooie nazomer, dus schuifdak open 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

tja, het moest toch weer uit elkaar... je hebt gelijk, Joos.
ik wou het effe te snel doen.. :( dat had ik beter moeten weten.
Dus wederom de klauw los, cilinder er uit, zuiger uitgeperst, en toen in de bankschroef
de achterste zuiger er uit gehaald. Daar was iets kracht voor nodig...ja, die zat vast
Eenmaal gereviseerd maandag de 604 weer teruggebracht en vandaag opgehaald :
nieuwe APK ( nu voor 2 jaar tot sept. 2016 omdat de GTI 30 jaar jong is ) :D :D
grt, Harrie

binnenkort doe ik de rechterkant ook even uit voorzorg en uit behoud/onderhoud.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

De 604 GTI is vandaag, 28 oktober 2014, weer getaxeerd en zodoende weer all-risk verzekerd 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

403diesel wrote:Better safe than sorry.
Volgens mij zijn er veel youngtimers niet getaxeerd. Ik zag er voeger ook nooit het nut van in tot een kennis van me eens stil stond op de vluchtstrook met zijn net aangeschafte amazone. Slapende vrachtwagenchauffeur maakte de stranding van het Volvootje definitief. Maar wat een slepend gezeur om nog iets van de verzekering terug te krijgen :shock:
Wok wrote:Volgend (voor)jaar ga ik de 604 ook laten taxeren en all-risk verzekeren. Komende maanden even wat details aanpakken en regulier onderhoud plegen (ze staat dan toch op stal), zodat ze er bij taxatie opperbest bij staat :)
604peugeot wrote:hoi harrie.
hoe is het met mijn vriend,en hoe is het met je 604gti.
er is weer een nieuwe 604 lief hebber op het forum met een schitterende rode kleur.
als hij iets wil weten stuur ik hem wel naar jou toe,ik weet wel iets,maar jij des te meer.

gr willy, 604peugeot :D :D :D :D
hoi Willy :-)
Toen ik na de verplichte winterstilstand de 604 GTI wilde gaan wassen ( was half groen + grauw, half blauw... )
was starten problematisch. Eenmaal na het wassen weer thuis: niet meer staren: alleen "kluk", verder niks...
Na wat kloppen met de hamer op de startmotor en frutsen aan de stekkerblokken eindelijk: loopt weer, op de plek gezet.
Nadien wederom hetzelfde, alleen "kluk" geluid.... :roll:
Contactslot gedemonteerd, uit elkaar, contactjes schoongemaakt en opgezuiverd, en de 2 stekkerblokken die vlakbij de
bobine zitten, uit elkaar gehaald, corrosie verwijderd en behandeld. Nog steeds : niet starten...
Dan moet de startmotor ( al eerder vervangen door een gereviseerde ) er maar af... dynamo ook demonteren,
en dan maar sleutelen en puzzelen, gemakkelijk is het niet...
De Bendix van de starter was aangekoekt met koelvloeistof-restanten en zat vast. Schoongemaakt met Dasty en
nogmaals schoongemaakt, gesmeerd. Ook het startrelais geopend en contactjes opgezuiverd, die willen toch aardig
inbranden in die paar jaar gebruik... Na montage start de 604 GTI weer met ëén korte sleutelbeweging: hoera.
De 604 staat nu op de openbare parkeerplaats, omdat de 304 S cabriolet op die plek naast de garage moest staan.

foto volgt nog.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

604peugeot wrote:hoi harrie.
hoe is het met mijn vriend,en hoe is het met je 604gti.
gr willy,604peugeot :D :D :D :D
( zondag 27 december 2015 : )
moet na de verplichte 3 maanden stilstand weer eens nodig gewassen worden.... :D

( woensdag 26 april 2016 : )
nog steeds niet gewassen, staat nog op dezelfde plek... :?
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Koen_205
Posts: 62
Joined: 19 Feb 2016, 18:58

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Koen_205 »

Mooi verhaal Harrie!!

Ben benieuwd naar het vervolg ervan ;)

Koen
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Post Reply