604 aixpeugeot

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Hoi Joos,
Ik heb eens gemeten wat de impedantie van de vlotterweerstand is.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat er bij jou een twee draads-variant in hoort.
De impedantie is bij 'lege tank' rond de 440 Ohm.
Vol, ligt voor de hand, rond nul Ohm.
Van de twee draden vindt je snel genoeg welke je nodig hebt, één is voor het lege tank- lampje.
En de andere draad tegen chasis (= min), geeft een volle tank aan.
Voor de draadnummers, even zelf kijken, heb ik niet zo bij de hand.
De meting van het tankvolume geschiet volgens 'de brug van Wheatstone'.
http://www.sensortechniek.nl/brug-van-wheatstone/
Appeltje eitje ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

2 draden idd, een voor het lampje. ik heb toevallig deze afgelopen weken 2 benzine tanks uit 2 604-en gehaald. een vlotter heb ik nu los liggen en daar moet ik eens meten. ik heb er toen meen ik eens een vlotter van een 205 aan gehangen en ik meen die was tussen 0 en 180 ohm. maar ook dit zou ik nog eens moeten nameten. komt goed.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

vandaag, precies 10 jaar geleden is het dat ik de 604 ben gaan ophalen in Frankrijk 8-)
ik vermoed dat de 604 als demo is gekocht. door de 2e eigenaar in Parijs gereden tot 1995. heeft jaren ergens rondgezworfen of gestaan in Frankrijk. gekocht door de eigenaar waar ik hem van gekocht heb dus aantoonbaar 4e eigenaar. heb dus nog kopieën van de 2e en 3e eigenaar van de carte grise.
er zat een sleutelhanger bij van de eigenaar in Parijs. op dat adres is nog steeds een bakker wat ik zag op loolge(g<>l).
en zo zijn we 10 jaar verder :shock:

Image
Image
maan
Posts: 51
Joined: 06 Dec 2019, 21:36

Re: 604 aixpeugeot

Post by maan »

Wat leuk om zo'n geschiedenis van de auto te kennen
205 CJ 1989, e-208 Allure 2020, 307 SW 2.0 premium 2005
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

met de aanhanger erachter is het kwa verlichting geen succes. ik heb er eens naar gekeken, op de knipperlichten achteren meet ik maar 7,4 volt op de lampjes (in de auto). om een goede spanningsmeting te krijgen heb ik knipperrelais even doorverbonden met een draad.
ik heb er eens aan staan stoeien maar het probleem nog niet gevonden :oops: . maar het gaat op meerdere plaatsen mis wat ik zo zie. oa in schakelaars.
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: 604 aixpeugeot

Post by RogerSch »

Heb je al alle massaverbindingen schoon schuurd?
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 18 Oct 2020, 19:18 met de aanhanger erachter is het kwa verlichting geen succes. ik heb er eens naar gekeken, op de knipperlichten achteren meet ik maar 7,4 volt op de lampjes (in de auto). om een goede spanningsmeting te krijgen heb ik knipperrelais even doorverbonden met een draad.
ik heb er eens aan staan stoeien maar het probleem nog niet gevonden :oops: . maar het gaat op meerdere plaatsen mis wat ik zo zie. oa in schakelaars.
Klassiek probleem van kontaktcorrosie.
Iedere overgang levert spanningverlies en opgeteld is dat een boel.
Remedie, álle connectoren uit elkaar, melt glasstift de contaktvlakken reinigen, met pech is er zelfs een overgangsweerstand tussen amp en de koperdraad. Is geen grapje, daar ben ik al meerdere keren tegen aangelopen.
En zelfs de gehele draad in de isolatie weggecorrodeerd. Zien is geloven :!:
Het houd je van de straat ;) Je moet toch wat met je tijd...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

@roger, ik begrijp jouw input. maar daar zat het probleem niet.

@paull en paulla : daar zat idd ook het probleem. ik meette op bijv de kabel de kabel van de alarmlichtschakelaar naar het knipper relais 2 verschillenden spanningen. volgens het schema moest er ergens een stekker zitten/liggen. die stekker kon ik zaterdag zo 123 even niet vinden. en het was opeens al bijna donker. vandaag de zekerings kast eruit geschroefd en ook die stekker gevonden die ik zocht. stekker diverse malen in en uitgetrokken en hierna had ik ook al 10,5 volt weer op mijn lampje staan. diverse stekkers ook nog maar in en uit getrokken en nu doet ook de verlichting het weer (kan uiteraard nog iets beter).
achter het boeltje weer in mekaar gezet, geen achterlicht meer. kapje beetje los. kabel los. en wat zie ik. hebben ze de kabel gewoon op 2 plaatsen aan mekaar verbonden (in elkaar gedraaid) en een tape-je erover. dat maar even goed aan mekaar gemaakt met de soldeerbout en het geflikker in de gewone achterlampen meteen weer een stuk minder.
nou, nu kan ik binnenkort even een keer met een aanhanger rijden. de stekkers toch nog maar een keer gaan los nemen en actie ondernemen.
oh ja. nu brandt de mistlamp achter niet meer. daar moet ik nog even een keer naar kijken waarom dit nu weer niet brandt. maar ook daar kom ik wel achter hoor :mrgreen:
3 middagen aan bezig geweest. een hoop geklooi bijv door het niet hebben van een testbalkje voor de aanhanger. heb wel een teststekker, maar die deed het perfect. en dan moet je weer met de auto naar huis omdat ik even geen andere auto had staan. thuis verder gekeken maar niet alle gereedschap weer. enzo enzo.....
nu brand mijn accu lampje weer een stukje minder minder tot niet. vroeger als je al het knipperlicht aan zette met de verlichting aan zag je knipperlampje al beetje meebranden. dit is nu weg. wel als ik aanjager aan zet zie je m nog een beetje. maar stukken minder.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Martijn wrote: 29 Mar 2020, 07:34 Lastig te spuiten, ander exemplaar lijkt me de handogste oplossing. Moet nog wet le vinden zijn, er zijn erczoveel gesloopt. Misschien heb ik er nog wel een liggen...
Hoi Martijn, door (extreme)drukte aan jou kant heb ik besloten, het gehele klokkenwerk te demonteren en het alu-frame, na grondig gereinigd te hebben en geschuurd, opnieuwd te spuiten.
Met niet glimmende bruin achtige lak.
Gelijk ook maar de verf voor blauw klokkenwerk aangeschaft.
Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
In iedergeval welbedankt voor het royale gebaar.
Attachments
IMG_1258.jpg
IMG_1258.jpg (88.71 KiB) Viewed 6433 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 604 aixpeugeot

Post by 304 Friesland »

Ziet er goed uit , met geduld en goede verf kun je een eind komen .
Post Reply