304 coupe 1973

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 304 coupe 1973

Post by aixpeugeot »

die klok kun je weglaten en alles evt aansluiten op je orginele klokjes.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 coupe 1973

Post by 304 Friesland »

Ik heb 2 uitleesapparaten ,een vrij dure Autel en een goedkope van hbm machines ,die werkt bij deze auto het beste ,kan storing lezen en wissen en eventueel ook andere informatie geven .
Hij werkt wel zonder de 206 tellerbak maar dan heb ik gelijk wel een snelheidsmeter die goed werkt en de toerenteller al net zo maar ook een olietemperatuur meter en die geeft het olie niveau ook aan dus wel de makkelijkste weg om deze pas te maken.
Gisteren de voorremmen aangesloten zodat het iets veiliger rijd ,trekt toch echt wel pittig op en remt erg goed al is het nu nog maar op 2 wielen , remt ook recht dus lijkt er op dat de voerkant er goed voor zit en uiteraard de achteras ook.
peujos
Posts: 83
Joined: 03 Apr 2016, 11:30

Re: 304 coupe 1973

Post by peujos »

geweldig project , maar als je met dit bij ons op de weg komt wordt je geboeid afgevoerd .
hier mag je nog eens niet aan een subframe lassen , ik had een aantal jaren geleden ook het subframe van mijn 304 coupe gelast , meteen een rode kaart met vermelding " VERBODEN TOT HET VERKEER ".
dan spreken ze van de europese eenmaking :twisted:
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 304 coupe 1973

Post by Beeperhorrie »

Ik heb al eens vernomen dat zelfs andere velgmaten niet mogen in België. Dus mijn 205 met 15" velgen en 175/55 banden (ipv 13" velgen met 155 banden) zou daar niet eens zo mogen rijden.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 coupe 1973

Post by 304 Friesland »

Nou ben ik blij dat ik in Nederland woon wat dit aangaande betreft al is het verder een hopeloos land verder.
Maar dit is ook wel een vergaand project ,hij moet straks wel een beetje netjes tonen dan heb ik minder kans om aangehouden te worden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

peujos
Posts: 83
Joined: 03 Apr 2016, 11:30

Re: 304 coupe 1973

Post by peujos »

banden en velgen mogen breder zijn maar er is dan weer een beperking op omdat er maar een paar % mag afgeweken worden.
i.v.m je 205 spoiler , die moet passen , ik heb er ook eentje onder mijne staan
Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 coupe 1973

Post by 304 Friesland »

De 205 spoiler komt er niet meer op ,heb hem ook al weer verkocht , ik maak denk ik de bumper uit 2 stukjes en op zijn kop dan komt hij wat slanker aan de auto .
Er komen eerst stalen velgen onder 15 inch met mooie wieldoppen ,kan later altijd nog kijken of er wat anders onder kan , wil het toch eerst proberen low budget te houden .
Eerst het onderstel maar helemaal in orde maken dat kost voornamelijk tijd en dan langzamerhand maar beginnen met de buitenkant.
Belgie was vroeger niet zo moeilijk met de apk ,heb wel eens een paar auto,s daar vandaan gehad dat ik dacht van hoe heeft dit ooit nog mogen rijden maar is hard veranderd ,Frankrijk gaat het de zelfde kant op en het zal me niet verwonderen als Nederland ook volgt maar dan is deze al apk vrij en is dan uiteraard ook wel in een goede staat.
Het wordt kouder en dan zal ik er toch minder mee bezig zijn ,heb wel een kachel in de schuur maar maak hem niet altijd aan voor een paar uurtjes werken maar het heeft ook geen haast , hij is zelfstandig verplaatsbaar dat maakt het wel een heel eind makkelijker als er weer wat naar binnen moet voor reparatie .
Hij remt overigens wel erg goed ,nu nog op alleen de voorwielen maar trapt licht en staat gelijk stil ,kan zijn dat er meer een hefboomwerking in zit dan bij de 206 die remde niet zo goed als deze nu en het zijn allemaal de zelfde onderdelen .
Je hebt er wel mooie velgen onder dat maakt echt wel de auto en uiteraard de kleur en stickers doen ook veel.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 304 coupe 1973

Post by Beeperhorrie »

Zo'n prachtige geel kanon vraagt eigenlijk wel om een zwaar getuned blok. Inderdaad ook pracht velgen.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 coupe 1973

Post by 304 Friesland »

Deze week heb ik de wielen er onder gezet die er onder blijven , misschien ooit nog eens lichtmetalen velgen maar dit is wel de maat die goed past.
Alleen niet opgelet ,wilde even kijken hoe hij hier mee reed en vergeten de motorkap vast te drukken en veiligheid pal had ik er niet op dus binnen 100 meter de kap al omhoog gewaaid , gelukkig de voorruit niet kapot en motor kap wel gedeukt maar is weer redelijk in model.
Vandaag begonnen met een balkje boven bij de radiator te maken waar de radiator ook mee vast zit en ook de grille aan bevestigd zit , die staat een paar cm verder naar voren dan origineel maar staat niet verkeerd.
Ik wil de bumper misschien op de kop monteren , moet uiteraard wel pasgemaakt worden maar daardoor lijk hij slanker en ook daardoor weer breder dan hij al is.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 304 coupe 1973

Post by Beeperhorrie »

Gelukkig van het ruit maar toch ook weer zonde van de motorkap. Hij ziet er wel erg offensief uit, echt een kanon.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply