304 cabriolet.

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
Post Reply
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Het is een mix van 2 restjes geworden ,vrij donker groen ,belangrijk er zit weer wat op en geen gaten meer.
Vanmorgen de kachel in de schuur maar aan gemaakt ja wat moet je anders doen zulke dagen en vanmiddag was het toch zeker wel 15 graden dus lekker om even wat te doen aan de cabrio ,het subframe zit er weer onder dus hij kan weer op zijn wielen staan , van de week maar even kijken als het weer het toelaat om te proberen hem om te draaien dan kan ik al vast wat werk aan de achterkant doen .
Ik kwam nog een mooie gave benzinetank tegen op internet in Frankrijk dus die heb ik nog gekocht aangezien deze doorgerot is op een lastig plek en het is een benzinetank dus daar pruts ik liever niet mee ,word naar mijn zus verstuurd en dan moet ik maar even kijken wanneer hij deze kant op komt ,Vanmiddag tussendoor ook nog waterschade gerepareerd , badkamer stond ineens blank en liep ook al naar de bijkeuken ,heetwater slangetje van badmeubelkraan geknapt dus dat tussendoor ook nog even afgesloten zodat het water er weer op kon ,morgen maar een nieuwe kraan er op.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Dit weekend weer verder gegaan met de motor van de cabrio ,de oude die vast zat toen ik hem kocht maar was toch benieuwd hoe deze er van binnen uit zag ,viel niet tegen ,de kop is wel lastig en denk dat ik die maar over zet van het andere blok dat is het voordeligst voor mij .
Zuigers en bussen ga ik weer gebruiken met nieuwe zuigerveren , lagers zijn allemaal keurig dus die blijven ook zitten ,blok zat wel wat vuil in maar verder nog heel netjes van binnen dus nieuwe pakkingset ,en nog een waterpomp en een revisie setje voor de carburateur en gelijk ook maar een vulslang voor de tank mee besteld voor de zekerheid en dan kan ik als ik de onderdelen binnen heb het blok weer gaan opbouwen .
Ik heb een goede trekker voor het vliegwiel en verder is het geen moeilijk blok ,met de electrische slagmoersleutel ook binnen een mum van tijd uit elkaar alles wilde draaien dus dat scheelt weer .
Hij moet betrouwbaar worden ,hoeft niet perfect maar moet wel mooi lopen maar dat gaat goed komen ,nieuwe radiator had ik al eens voor de break gekocht maar die deed het goed met de oude dus kan die mooi hier in .
Dit blok heeft nog het zelfde nummer als de auto en is dan toch ook wel mooi dat dit weer samengevoegd wordt.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Foto's er bij leest mooierImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Gisteren de motor die ik vorig jaar in deze auto gezet had er weer uit gehaald ,de kop zet ik op het originele blok aangezien ik voor de kop de verkeerde onderdelen had en deze ook goed is .
Die motor liep niet lekker stationair op 3 cilinders dus toch even de bus er uit gehaald van de cilinder die niet goed liep ,zuigerveer gebroken dat verklaarde de carterdruk dus ook .
De kop goed schoon maken en even nakijken dan kan de boel weer in elkaar .
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: 304 cabriolet.

Post by Jacqabe »

Hopelijk is het straks goed Hans.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Motor loopt inmiddels weer en ook vrij netjes ,alleen denk ik dat er nog vervuiling in de carburateur zit ,een van de 2 poorten geeft stationair waarschijnlijk te weinig brandstof ,sproeiers zijn schoon maar als in van die cilinder de stationair sproeier iets los draai dan loopt hij wel goed .
Maar geen carterdruk of lekkages .
Vanavond nog even de uitlaat beter gemaakt is nu aardig dicht en geluid is dan ook gelijk anders maar knettert lekker nu ,eerst maar eens rijden om te kijken of hij niet te veel herrie maakt .
Zo het nu lijkt komen er Dunlop velgen onder ,heb er nog wat bij gekocht wat nog een verrassing is wat het is en of het gaat worden wat ik nu al in mijn hoofd heb want dan kan het een leuk ding worden , morgen maar eens kijken wat het is.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Omdat ik altijd aan het sneupen ben op marktplaats van de week een motortje opgehaald van 204 of 304 diesel kan zijn dat ik toch een diesel van de cabrio maak loopt altijd en zeer betrouwbaar en ook nog eens zuinig .
Motor is alleen niet compleet ,verkeerde vliegwiel zit er bij dus tijdelijk een van een benzine op gezet alleen starterkrans is weer anders dus krijg hem nog niet aan de praat met de benzine starter .
Er zijn nog wel blokjes maar vast niet veel in Nederland ,wel in Frankrijk ,een paar wil ik zo wel overnemen maar ja afstand helaas ,staat nog een in het oosten maar toch snel tegen de 700 km en met het corona gedoe ook moeilijk om op te halen ja het heeft geen haast dus komt tijd komt raad ,ik wil hem verder wel origineel laten zodat ik hem altijd weer terug naar benzine kan maken ,is heel simpel in te bouwen enige wat wat werk vergt is retour leiding brandstof en ja paar draadjes maar we gaan het zien wat het word.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 304 cabriolet.

Post by Beeperhorrie »

Bij mij komt de vraag naar boven: Waarom?

Dat waren toch niet de meest rookvrije dieseltjes? En in een cabrio krijg je soms toch ook de wind van achteren.
En dan de snelheid, wat haalt zo'n diesel? En hoe lang duurt het voor je op snelheid bent?

Maar ja, het is natuurlijk wel uniek.

Als excuus voor mijn, wellicht onnozele, opmerking is dat ik geen diesel rijder ben (behalve op de tractor natuurlijk). :oops:
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Als ik met de cabrio wil rijden dan heb ik toch geen haast ,ben echt een diesel rijder en als dat motortje goed voor elkaar is dan blijven ze altijd rijden en met beetje meer brandstof willen ze ook best nog wel vlot optrekken ,de break die ik verkocht heb had ook zo,n dieseltje en was geen straf om mee te rijden .
Daarbij ben ik toch een diesel rijder en denk ook dat hij zeker wel 1op 18 lopen kan dus automatisch pak je hem dan al sneller als een benzine als je wat verder weg wilt.
En uiteraard vind ik het ook leuk om er iets aparts van te maken maar bij deze wel zo dat hij ook weer origineel gemaakt kan worden dus de motor netjes bewaren.
Inbouwen stelt echt helemaal niks voor en is tenslotte hobby, en iedere gek zijn gebrek :D :D
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Deze week heb ik de nieuwe koppeling binnen gekregen , kompleet vliegwiel dus zo te monteren en nu dus met de originele startmotor kunnen starten , wel op 24 volt en met heel veel tegenzin toch eindelijk aan de praat gekregen , rookt meer uit de carter ontluchting dan uit de uitlaat maar beetje warm loopt hij verder wel heel netjes .
Dus op sneup gegaan in Frankrijk en voor niet veel geld een revisie set gekocht met zuigers en bussen en pakking set en lagers en filter dus dan moet hij straks weer helemaal goed zijn , zal eind volgende week wel binnen zijn denk ik dus dan maar klaar maken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply