304 cabriolet.

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Gelijk een heel andere auto met deze velgen nu nog netjes maken ,hoop dat we er deze zomer mee rijden kunnen .
Image

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: 304 cabriolet.

Post by sv605 »

Ziet er goed uit!!
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Revisie set uit Frankrijk is ook binnen dus kan het diesel motortje nu uit elkaar halen en nieuwe onderdelen er in , mooi kompleet alleen koppakking zit er niet bij , zal wel los besteld moeten worden vanwege dikte pakking maar veel onderdelen voor weinig geld ,175 inclusief verzendkosten en is origineel Peugeot.Image

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: 304 cabriolet.

Post by Jacqabe »

Dat is een mooi prijsje Hans voor die complete en originele set.
Ik zoek nog zoiets voor de 504 maar kom dat nooit tegen voor die prijs
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Het heeft vast te maken met vraag en aanbod ,voor die van jou zal de vraag naar deze onderdelen vele malen groter zijn dan waar ik het voor nodig heb.
In Frankrijk werden er in totaal 3 sets op Lebon aangeboden allemaal in ongeveer de zelfde prijsklasse alleen deze set was completer.
Heeft ook te maken dat er nog maar weinig malloten nog met zo,n klein dieseltje willen rijden dus ik behoor daardoor tot een beperkte groep die dit soort onderdelen nog koopt. :D :D
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: 304 cabriolet.

Post by Jacqabe »

403 Friesland wrote: Heeft ook te maken dat er nog maar weinig malloten nog met zo,n klein dieseltje willen rijden dus ik behoor daardoor tot een beperkte groep die dit soort onderdelen nog koopt. :D :D
En nog minder die hem vervolgens ook nog in een cabrio stoppen Image
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 304 cabriolet.

Post by aixpeugeot »

ik vind het wel een leuk plan ja, maar dat moet je echt voor je zelf doen. als je denkt om ooit te verkopen zou ik niet doen. kun je er weer een benzine van maken.
ik heb zelf eens een 304 cabrio gehad, best een leuk autootje. als klein kind al verliefd op. (een klant had toen een 304 cabrio, dus wel met de neus in de boter zeg maar).
succes alvast !
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Ik doe het ook voor mij zelf ,als zo,n motortje eenmaal loopt dan blijft het ook lopen ,heeft geen stroom nodig en geen gedonder met ontsteking en carburateur en ook nog eens aardig zuinig .
Met nieuwe zuigers en bussen en lagers en nieuwe koppeling en waterpomp en radiator kan er ook al niet zo heel veel meer snel stuk gaan.
Maar ben ik het zat en wil ik hem verkopen dan zit binnen mum van tijd het oude motortje er weer in ,die bewaar ik wel ,heeft ook zelfde nummer als chassis nummer.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 304 cabriolet.

Post by 304 Friesland »

Gisteren de koppakking ook binnen met de post ,stond op marktplaats de juiste ,ik had van de week de zuigers en bussen er al in gezet en motor zo ver als mogelijk weer opgebouwd dus gisteren de kop en distributie er op en vandaag deksel er op en vanmorgen zover dat hij weer lopen kon dus olie er in en ontlucht , starten ,liep direct eerst beetje rook totdat alle lucht uit de pomp was ,dit is een hidraulisch geregelde pomp wat als voordeel heeft dat hij met het gaspedaal op 1 stand heel constant de toeren vast houd dus hier een vorm van cruise control opbouwen stelt weinig voor .
Maar loopt nu heel mooi , vrijwel geen rook en mooi egaal rond .
Verwondert me echt dat hij met de oude zuigers en bussen toch nog redelijk liep ,met een slotspeling van denk ik haast 8 mm en totaal geen spanning meer op de veren echt vrijwel geen compressie meer , nu niks geen carterdruk meer ,maar ja kan ook niet anders met alles er nieuw in .
Nu de auto zo ver klaar maken dat hij keuringsklaar is moet eerst naar de rdw om het oude kenteken weer actief te maken ,dan apk en dan snel ombouwen naar diesel.
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: 304 cabriolet.

Post by sv605 »

Wordt weer een uniek project Hans, knap hoor! :!:
Post Reply