Kleppen speling

Voor de Peugeot 203 en 403
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Kleppen speling

Post by 403diesel »

Een bekende van me heeft een wat langere achteras (de eindoverbrenging dan hè ;) ) en haalt er 135 mee en rijdt dat er eigenlijk ook altijd mee.
Blaast er wel elke keer de koppakking uit en dat vind ie raar :?
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: Kleppen speling

Post by Ivo van Duijn »

Is dat 135 met huif ? Dan moet ik echt nog flink aan de bak. Ik haal op een vlak traject zonder wind 100 en ik heb een huif 25 cm lager dan origineel. Mijn 403 is een 1500 benzine.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Kleppen speling

Post by Jacqabe »

Er is een wijziging geweest in de pont arrière, de cardan, waardoor er een verschil in snelheid zit.
403 U8, vertanding 4x27, C2 bak, tandwiel km-teller 8x25.
403 B8, vertanding 4x21, C3 bak, tandwiel km-teller 8x20.

De aluminium achterbrug/cardan is toegepast vanaf nr 2.974.501 met vertanding 4x21
Vanaf nr 2.984.981 is de vertanding gewijzigd naar 4x19, de cardan van de B5.
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Kleppen speling

Post by 403diesel »

Zou maar zo een klok van een c3 in combinatie met een c2 kunnen zijn.
Ik zal eens vragen als ik hem zie.
Dieseltje heb ik eens 102 op de gps mee gehaald en dat vond ie niet leuk. Er komt een XD88 uit een J7 in die iets meer vermogen heeft. Wil dus ook een iets langere eindoverbrenging zodat ik 90 a 95 als kruissnelheid kan aanhouden.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: Kleppen speling

Post by Ivo van Duijn »

Terug uit de werkplaats en de 404 pick up omgeruild voor de 403 pick up. Dank voor de tip van de bougies want dat maakte het verschil . De bekripkouste bougiepijpjes , andere bougie kabels en de kleppen stellerij zijn vast ook goed maar waren misschien niet noodzakelijk. Met rijden geen een hikje meer zelfs niet als ik in een veel te lage versnelling optrek. Op de binnendoor wegen gaat het allemaal prima alleen op de snelweg duurt het best wel even voordat ik de 100 haal. Het heeft me altijd verbaast het verschil tussen een 403 pick up en een 404 pick up.
Komende week wordt de 403 weer ingezet voor het bedrijf omdat mijn moderne werkauto (LT40)niet meer de binnenstad in mag.

Image
Post Reply