Mijn 201 E Commercial 1932

Voor de 201, 301, 401, 601, en de 202, 302, 402 en daarvan afgeleiden zoals de dk5
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by MarcoPeus »

OK bedankt, dan zal ik dat zsm eens meten en eventueel aanpassen. Daarmee zou dus de verdeler ook "verdraait" worden, zij het dan minimaal.
Morgen ben ik bij een kennis die bij Peugeot werkt en zelf een McCormick tractor heeft gerestaureerd. Wellicht dat hij nog wat hulp kan bieden e.d.d. Hij wilde wel een keer komen kijken naar mijn collectie, misschien krijg ik m zo ver dat ie me eens komt helpen met wat vragen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by 304 Friesland »

Dat lijkt me inderdaad ook minder dan 0,4 ,met de mijne had ik de eerste keer ook dat hij slecht trok en niet erg goed liep , ze ook op 0,4 gezet en toen was het gelijk goed , het is toch wel belangrijk.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by MarcoPeus »

OK, dan zsm aanpassen. Hopelijk vandaag ff tijd voor. Is neem ik aan een kwestie van schroefjes los, verschuiven en weer vast?
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by 403diesel »

MarcoPeus wrote:OK, dan zsm aanpassen. Hopelijk vandaag ff tijd voor. Is neem ik aan een kwestie van schroefjes los, verschuiven en weer vast?
Klopt. Is wel een prutskarweitje omdat het echt nauwkeurig moet. Met een voelermaat druk je al snel de contactpunten iets open waardoor je een meetfout krijgt of de boel verschuift met het aandraaien van schroefjes.
Daarbij lijkt het erop dat dit niet de contactpunten zijn die erin horen. Het vaste contactpunt heeft een slopgat in de verkeerde richting als ik het zo zie. Deze zou naar beneden gesteld moeten worden. Misschien moet je daar nog iets aanpassen.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
A110
Posts: 45
Joined: 02 Feb 2016, 20:27

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by A110 »

Is het ook niet zo dat de punten versleten (ingebrand) zijn. Ik kan het niet zo goed zien op de foto's.
Misschien een heel fijn schuurpapiertje er tussendoor halen of de punten vervangen.

Die bout van de klembus om je verdeler heb je los gedraaid zie en lees ik maar je krijgt er geen beweging in. Maar dit zou toch wel moeten. Hiermee verdraai je toch je verdeler om het ontstekingstijdstip af te stellen? of zie ik het verkeerd dat kan ook natuurlijk.

Ik vermoed aan jouw verhaal te lezen dat hij te arm staat hierdoor krijg je ploffen in de uitlaat en zit er geen vermogen in het oude beessie.

Ik kan het mis hebben het zijn maar gedachten die door mn hoofd rond gaan.

Momenteel zelf bezig om een 2 dubbele webers af te stellen van een Alpine A110 1600S. Dit valt ook niet mee om ze synchroom te krijgen. Maar het is me redelijk gelukt, nu eerst maar eens lekker mee gaan rijden en in het voorjaar maar weer eens na stellen.

Succes,
Jeroen
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by MarcoPeus »

Jeroen bedankt voor t meedenken. De punten (althans die losse) heb ik al eens verwijderd en schoon gemaakt, ze zagen er vrij netjes uit, zonder ingebrand te lijken.
Ik heb (goed gezien) de klembus inderdaad los gemaakt er met 2 handen daarna uit alle macht aan de verdeler gedraaid maar helaas zonder ook maar een krimp te geven. Ik vind van mezelf dat ik redelijk wat armkracht heb maar daar moet ik toch mijn meerdere in erkennen.
Of hij te arm of te rijk staat kan ik niet beoordelen, als ik aan de stelschroef draai (wat ik denk dat de stelschroef is althans, ik heb 0 kennis wat dat betreft) gebeurt er qua toerental en loop van de motor vrij weinig.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by 304 Friesland »

403diesel wrote:
MarcoPeus wrote:OK, dan zsm aanpassen. Hopelijk vandaag ff tijd voor. Is neem ik aan een kwestie van schroefjes los, verschuiven en weer vast?
Klopt. Is wel een prutskarweitje omdat het echt nauwkeurig moet. Met een voelermaat druk je al snel de contactpunten iets open waardoor je een meetfout krijgt of de boel verschuift met het aandraaien van schroefjes.
Daarbij lijkt het erop dat dit niet de contactpunten zijn die erin horen. Het vaste contactpunt heeft een slopgat in de verkeerde richting als ik het zo zie. Deze zou naar beneden gesteld moeten worden. Misschien moet je daar nog iets aanpassen.
Een boutje is het klemboutje en met de andere stel je hem af , dat is een boutje die als exentriek werkt dus de kop zit er als het ware uit de midden zit ,wel goed dus.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by MarcoPeus »

OK, dat is handig om te weten.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by MarcoPeus »

Zo, vanavond de puntjes eens afgesteld. Ik (en met mij de leden van dit forum) zagen het al goed, de spleet was veel te klein. Het bleke maar iets van 0,2 te zijn i.p.v. de 0,4 die me werd ingefluisterd. Helaas ging het schroefje waarmee de vaste punt wordt vast gezet niet meer goed er op dus heb ik het ringetje er maar even tussenuit gehaald.
Afstellen is eigenlijk een eitje. Wel even opletten dat de afstand niet verloopt als je de schroef vast draait maar nu staat ie op 0,4mm.

Starten was lopen, alles werkt dus nog en ze lijkt nu beter aan t gas te hangen. Aangezien er 2 auto's en een aanhanger voor de garage staan heb ik een proefrit even niet kunnen doen maar dat volgt z.s.m.
Ik heb ook nog even een filmpje gemaakt, als dat geupload is naar jijbuis zal ik t even linken.

https://www.youtube.com/watch?v=mfT36dS4vWU
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Post by 304 Friesland »

Klinkt goed ,loopt alleen beetje hard stationair maar die van mij wilde ook niet om de zelfde reden dus ben ben benieuwd wat hij nu doet.
Post Reply